Nachten

Alsof elke nacht
alleen
een gedachte bevat.
Een gedachte aan jou.
Alsof elke gedachte aan jou
een nacht duurt.

En de nacht duurt voort.

Terwijl jij daar bent.
En ik hier.

Terwijl de nachten ons scheiden
zonder
ons te verdrijven
van elkaar.

Want de nachten brengen
ons
dichterbij
met elke gedachte
die verstrijkt.

En dan duurt het ineens
niet
meer zo lang,
maar lief,
wat mis ik jou.

Wat mis ik je woorden,
je gedachten.
Wat mis ik je handen
en je armen.
Wat mis ik je smaken
en je geluiden,
je geuren
en je adem.

Wat mis ik alles
aan jou
wat jou
maakt,
tot jou.

Wat mis ik de nachten
zonder
alleen in gedachten
te verblijven ver van jou.

Want bij jou is zoveel fijner.
Bij jou voelt zoveel beter.
Denkt zoveel vrijer.

Lieve man,
ik hou v­an jou.

 

 

** Voor Remco

Leave a Reply

