Inspirerend

Steeds weer verbaas ik mezelf. De vorige periode op school was voor mij relatief zwaar. Het was buiten donker en de vakken hadden minder mijn interesse dan gebruikelijk. Gister was de eerste schoolavond van de nieuwe periode en ik was aangenaam verrast. De nieuwe vakken en opdrachten werken nu al inspirerend. Vanochtend stond ik op met een hoofd vol goede ideeën over manieren om de opdrachten uit te voeren en met nieuwe energie om ermee aan de slag te gaan. Geweldig.

Deze periode volgen we de module strategie en organisatie. Strategie klinkt mij heel interessant in de oren en lijkt een complex onderwerp. Volgens de docent die de introductiepresentatie verzorgde valt dit mee. We gaan tijdens de lessen dieper in op het begrip strategie, maar ook op hoe je met een strategie kunt werken. Hoe zorg je voor een strategie die past bij de omgeving waarin de organisatie opereert? Wat zijn de kenmerken van een goede strategie? Hoe stel je een strategisch plan op? Welke modellen en analyses kun je gebruiken voor het opstellen van een strategie? Interessante vraagstukken.

Bij de bedrijfsopdracht gaan we deze periode een omschrijving van de organisatie maken aan de hand van het DOR-model. In het laatste kwartaal van dit jaar gaat een medestudent de organisatie aan de hand van dit rapport auditen.

Morgen heb ik twee keuzevakken en de kick-off van het project. De keuzevakken die ik voor deze periode heb gekozen zijn ‘Social networks, new media & marketing’  en ‘International Business’.  Twee uiteenlopende vakken, waar ik allebei zin in heb. Het project gaat dit keer over productvernieuwing en duurt een half jaar. Hopelijk hebben we hierdoor wat meer tijd om dieper op de materie in te gaan.

Vanavond nog even oefenen voor de eerste bandrepetitie van de open coffee band en mijn basgitaar afstellen. Ik heb voor de band twee basgitaren nodig, omdat ik geen 5-snaar heb en geen zin heb om steeds om te stemmen voor één nummer. De bas die ik naar beneden heb gestemd, heb ik eigenlijk nog nooit afgesteld. De open coffee band is een mooie stok achter de deur om dat toch eens te doen.

Maar eerst… lekker eten!

Leave a Reply

